reklama

V lodičkách Slovensko neobídeš

Mám doma policu elegantných dámskych lodičiek ešte z mojich manažérskych čias a za ten rok, čo som v politike, som si ich takmer neobula. Slovensko sa dá prejsť so šoférom, v kostýme a v lodičkách, ale to z neho veľa nemáte.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Nestretla by som množstvo úžasných ľudí, s ktorými sme debatovali o farmárčení a zápalisto diskutovali, čo je prirodzený región. Nestretla by som skvelých poctivých podnikateľov priamo v ich firmách s ich ľuďmi, neprebehla výrobné haly. Nestretla by som všetky tie ženy, ktoré chodili za mnou s radosťou, že stretli babu, ktorá im rozumie, ktorá ich podporí. A nepočúvala by som východniarske piesne do hlbokej noci v tokajskej pivnici.

Nerozprávala by mi kvetinárka o tom, ako ju šikanujú úradníci, že dostala raz pokutu za to, že na výveske mala adresu pobočky a keď to opravila, ďalší úradník jej vyrúbil pokutu za to isté opačne – on tam sídlo firmy zase nechcel. A ona to dvakrát zaplatila a nechala tak, aby sa jej nepomstili. Nežaloval by sa mi na jarmoku rezbár, ktorý vyrába detské hračky, ako už tretí rok rozmýšľa, že už nevládze a zavrie živnosť. Ako má tie hračky rád, ale nedokáže už platiť, nepozeral by sa na mňa so slzami v očiach.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nezažila by som mamu s tromi vysokými školami, ktorá pracuje v štátnej správe, ako drží okolo pliec svoju 11-ročnú dcéru a opakuje mi – urobíme všetko, všetko pre to, aby nežila na Slovensku. Nezažívala by som strach ľudí z Michaloviec, ktorí nástojčivo kládli otázku – kto sa o nás postará, keď budeme starí? Kto, keď naše deti odišli za prácou do Londýna, do Prahy?

Toto nemá byť ľavicový nárek o tom, ako sa na Slovensku zle a chudobne žije. Táto krajina zažila od socializmu zásadný rozvoj a makroekonomicky sa máme dobre. Len politika sa nám odtrhla od reality, politici nevyliezajú z limuzín a svojho sveta kšeftov a veľkých investícií. A stratili obraz reality, vzťah s normálnymi ľuďmi a súcit. Štát musí zabezpečiť, aby invalidi žili dôstojne. Štát potrebuje zaplatiť zdravotné sestry, lebo inak budeme mať problém. Vyspelý štát nemôže učiteľom ponúkať sociálne byty, preboha.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Páni, prestala vás v tých limuzínach zaujímať krajina, za ktorú ste zodpovední. Kašlete na jej ľudí a čo je ešte horšie, aj na jej budúcnosť. Viete čo, už ani z tých vašich áut nevystupujte a straťte sa. Choďte už preč.

Eva Babitzova

Eva Babitzova

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  21x

Strávila som svoj doterajší profesijný život v biznise a v médiách. Som človek, ktorého zaujíma a trápi stav sveta a krajiny, kde žijeme. www.evababitzova.skhttps://www.facebook.com/evababitzova Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu